Akira guide by XenoVagrant
tufla_geese.jpg

Ανοιγω ενα αρκετα μεγαλο και ελπιζω σοβαρο θεμα (ναι καθομαι και γραφω με ελληνικους χαρακτηρες) το οποιο θα ανανεωνω οποτε ευκαιρω και θα το βαζω σε ταξη συνεχεια. Ειδα αρκετα, διαβασα περισσοτερα και παροτι δεν εχω το παιχνιδι ειπα να κανω την αρχη και να βαλω σε μια ταξη ολα αυτα που εμαθα μεσα σε λιγες ημερες.
Θα κανω edit συχνα ελπιζω.. για την ωρα ας γινει η αρχη με τα πολυ βασικα και περισσοτερα αυριο:

Glossary

pkg punch kick guard
b db d df f u τα προφανη
D F hold την αντιστοιχη κατευθυνση

Note: Οπου υπαρχει D στην αρχη καποιας κινησης αυτο μπορει να αντικατασταθει με ενα modified crouch dash δηλαδη αντι να βγαζετε την κινηση απο crouch (D) μπορειτε να πατατε df, df ή db, db για να κανετε crouch dash προς οποιαδηποτε κατευθυνση και μετα απλα δινετε τα υπολοιπα inputs (πχ το Byakko/Double Palm (D b f + p) βγαινει πατωντας εναλλακτικα df df b f + p ή db db b f + p).

/ = or

Moves list / frame data

[http://virtuafighter.com/commands/index.php?chara=akira&ver=5b]

Aπο εδω αρχιζουν ολα υποθετω. Σιγουρα θα χρειαστει το link για reference οποτε καλο ειναι να υπαρχει τοσο για να εχουμε μια πληρη moves list αλλα και φυσικα τα frame data για τις οποιες συζητησεις χρειαστουν.

Moves names / abbreviations etc

Θα αναφερω τις βασικες κινησεις του Αkira (κυριως αυτες που χρειαζονται μεσα σε combos και setups) με τις οποιες συντομογραφιες επικρατουν. Ειναι πολλες αλλα θα μας χρειαστουν αργοτερα οι περισσοτερες.

p

  • Dashing Elbow (DE): f f + p
  • Super Dashing Elbow (SDE): f f f + p
  • Standing Palm (SP): b f + p
  • Single Palm (Splm): D f + p / D f + p ! p (Just frame input για 2ο hit την ωρα που κανει connect το 1ο)
  • Double Palm / Byakko (DbPlm): D b f + p
  • Οverhead Smash: b df + p
  • Overhead Double Palm: d db b + p
  • Youhou: df df + p

k

  • Double Jumping Kick (DJK): f f + k, k

p+k

  • Suisou: p + k, p + k
  • Hazanryoutenchi (aka μπαλαρινα λολ): f f + p + k, p
  • Double Fisted Strike (DFS - chargable move): b f + p + k
  • Body Check: b f f + p + k
  • Shoulder Ram (ShRm): D f p + k
  • Low Backfist: df + p + k

k+g

  • Knee: k + g ! g (Release G after 1 frame)

Canned Combos

  • Stun Palm of Doom (SPoD): p + k + g , b df + p + g, b / f + p
  • Dragon Lance Combo (DLC): df + k + g , f + p , b f f + p + k
  • Dragon Lance Combo 2 (DLC 2 - Reduced damage): df + k + g , f + p , f + p + k
  • Akira Special 3 (AS3): d + k + g , k , f + p

In depth analysis: throws, combos, setups

Throws

b f + p + g

Πρωτο και καλυτερο το b f + p + g το οποιο πλεον κανει float και ειναι μακραν το πιο damaging throw του χαρακτηρα με τα καταλληλα follow-ups παντα. Μονο μειονεκτημα το οτι αφηνει τον παιχτη στα -25 frames σε σπασιμο λαβης και back turned. Παρολαυτα dare and you will be rewarded.
Kαλυτερο standard universal follow-up ειναι το F + p -> b df + p -> D b f + p
Στους lightweights και καποιους mid weights μπορειτε να προσθεσετε παραπανω P (2 ή 3 αναλογα τον παιχτη). Μη εχοντας το παιχνιδι δε μπορω να τα δοκιμασω επακριβως αυτα οποτε .. bear with it… για τα weight-specific θεματα τουλαχιστον..

b df + p + g και b d + p + g.

Μετα παμε στις 2 απολυτα safe λαβες που εχουν και τα ιδια follow-ups (D b f + p):
b df + p + g και b d + p + g.
Το δευτερο αφηνει τον αντιπαλο staggered και στη συγκεκριμενη περιπτωση το byakko βγαινει απλα πατωντας d b f + p ενω το πρωτο θελει αναγκαστικα modified crouch dash.

b df + p + g και df + p + g

Σιγουρες και απλες επιλογες τα b df + p + g και df + p + g το οποιο μπορει να ακολουθηθει απο ενα απλο down attack (guaranteed). Το πρωτο ενδεικνυται για ring outs αλλα και παλι το damage ειναι πολυ ικανοποιητικο.

neutral kai f + p + g

Η απλη λαβη και η νεα λαβη f + p + g ειναι μαλλον οι χειροτερες επιλογες. Φυσικα υπαρχει και το position change db + p + g.

catch throw f b + p + g

Τελος εχουμε το catch throw f b + p + g.
3 ειναι τα πιαθανα follow-ups.
a) p + k: σπαει με f + g
b) u , p + k: σπαει με u + g
c) d , p + k: σπαει με d + g

Τα b,c μπορουν να συνεχιστουν με καποιο follow up οπως το: b f f + p + k -> f f + k , k.

O Akira ειναι υπερπληρης παιχτης και εχει πραγματικα πολυ καλο throwing game. Εκμεταλλευτειτε το. Απο ζημια κυμαινεται σε ικανοποιητικα επιπεδα και απο wow factor σιγουρα σε υψηλοτερα επιπεδα.

Use of Basic Moves

Dashing Elbow VS Super Dashing Elbow:

Ιδια ζημια, ιδια execution frames, -5 on block το ενα και -8 το 2ο (και τα 2 ειναι στην ουσια safe) αλλα το 2ο πλεον κανει float ακομα και σε απλο hit. Oποτε ασυζητητι SDE > DE και φυσικα αποτελει βασικοτατη κινηση του Akira.
Σε counter σηκωνει ακομα πιο ψηλα οποτε υπαρχουν διαφορες επιλογες οπως:
1. F + p , F + p , D b f + p
2. F + p , df + k + g , f + p , b f f + p + k
3. d + k + g , k , f + p

Standing Palm:

Eπισης μια απ τις καλυτερες κινησεις του Akira. Δυστυχως ειναι high αλλα κατα τ αλλα δεν εχει κανενα μειονεκτημα. +1 on block so spam it like there's no tomorrow. Knockdown guaranteed αρα υπαρχουν και τα αναλογα follow-ups.

1. d + p -> D b f + p
2. F + p -> D b f + p
3. d + p -> f f + k , k (closed stance only)
4. d + k + g , k , f + p

Suisou:

2 hits και +4 σε αμυνα. Το 2ο χτυπημα εχει ιδια properties με το standing palm οποτε ισχυουν τα ιδια follow-ups. Mια πολυ καλη προσθηκη στη moves list του Akira.

Overhead Double palm:

safe (+3 on block) κινηση, πολυ καλο whiff punisher. Universal follow-up το Overhead smash -> Byakko. Pain. Δηλαδη εχουμε:
d db b + p -> b df + p -> D b f + p

Yoho:

Το μονο κλασικο launcher του Akira πλεον, αφου το Shoulder Ram στο VF5 δεν υψωνει πλεον. -15 on block γι αυτο η χρηση του θελει προσοχη.
Επιλογες μετα το float (df df + p):
1. F + p , k + g ! g , D b f + p (oποιος το κανει κερδιζει κουλουρι)
2. F + p , b f + p, D b f + p
3. F + p, df + k + g , f + p , b f f + p + k
4. b f + p , d + p , D b f + p (lightweights)
5. F + p , d + p , D b f + p (heavyweights)
6. b f + p , d + k + g , k , f + p, d + p (lightweights)

Double Fisted Strike:

Η βασικη του χρηση ειναι εναντια σε tech rolls τα οποια και προφανως νικαει (safe move, -4 on block). Σε full charge κανει stagger on block (free SPoD).

Single Palm:

Η πιο σιγουρη επιλογη για κινησεις που βγαινουν απο crouch. Μολις -6 σε αμυνα και με ενδεχομενο 2ο hit αν μαθετε καλα το timing για το jf input. Πολλοι μπλοκαρουν το 1ο χτυπημα και τρωνε το 2ο οποτε μαθετε παση θυσια το timing οσο καλυτερα γινεται.

Double Palm:

-15 on block, αυτο τα λεει ολα. Μπορει να ειναι το καλυτερο finisher σχεδον καθε combo του Αkira αλλα η random χρηση του οδηγει σε σιγουρο punishment. Δεν αξιζει να το ρισκαρετε σχεδον ποτε. Μερικες φορες ισως να ειναι καλη επιλογη πανω στο wake-up αλλα ως εκει..

Shoulder Ram:

Πλεον δεν κανει float αλλα σε αμυνα ειναι στα -9 σε αντιθεση με τα -13 του VF4E. Παρολαυτα και παλι δεν ειναι καποια ιδιαιτερα καλη κινηση πλεον και το stagger που προκαλει ειναι το μονο πλεονεκτημα της αλλα και παλι δεν εχει καποιο guaranteed follow-up.

Low Backfist:

Το μονο low με range του Akira. Μετριο recovery αλλα σε counter ο αντιπαλος κανει crumble οποτε follow it up μ ενα DJK -> df + p + k -> f f + k , k

Knee:

Δυσκολο input, πολυ καλα follow-ups αλλα οριακα throw counterable (-13). Ακομα και on block δε γινεται παντα punish ευκολα αλλα το δυσκολο θεμα με αυτη την κινηση ειναι να μαθετε να τη βγαζετε συχνα και να μη βγαζετε λαθος κινησεις αντι γι αυτη. Κατι τετοιο θελει πολυ προπονηση και κατα προτιμηση arcade stick.

Stun Palm of Doom (SPoD):

Σιγουρα μια απ τις χαρακτηριστικες κινησεις του Αkira. Συνδιαζει το stun palm με το reverse bodycheck throw και καταληγει σ ενα double palm. Μεγαλο damage αλλα πλεον το 1ο χτυπημα ειναι linear οποτε δε πιανει αντιπαλους πανω σε sidestep οπως στο VF4. Παρολαυτα παραμενει πολυ καλη κινηση με damage και πολλα "show-off" points. Το μονο σιγουρο ειναι πως οποιος το φαει, μετα τα χανει για τον υπολοιπο γυρο. Καντε τον αντιπαλο να αρχισει να φοβαται τα lows σας και μολις ξανασκυψει, ενα SPoD θα τον φερει στα ισια του.

Dragon Lance Combo (DLC):

Αλλο ενα 3 hit canned combo το οποιο ενδεικνυται λογω ζημιας αλλα κυριως λογω της αποστασης που καλυπτει. Ιδανικο για ring outs μετα απο οποιοδηποτε floater ή knockdown move.
Πλεον το DLC απεκτησε και μια ευκολοτερη αλλα και λιγοτερο damaging εκδοχη.
Στην 1η ο Akira φωναζει δυνατα κατα το 3ο hit ενω στη 2η ακουγεται πολυ λιγοτερο.

Hazanryoutenchi (f f + p + k, p):

2 hits, -7 on block αλλα σε περιπτωση hit ο παιχτης εχει μεγαλο πλεονεκτημα (+6) για Nitaku (επιλογη μεταξυ 2 πραγματων). Ειτε ακολουθησετε με λαβη ειτε με χτυπημα το mind game ειναι υπερ σας και ο αντιπαλος απλα μαντευει τι θα κανετε. Καλυτερα να εναλλασεστε μεταξυ λαβων και καποιου half spinning move για να καλυπτετε και το σεναριο του αντιπαλου evasion.

To be continued

Υ.Γ. 1
ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΕΔΩ.
Υπαρχει και το general topic καθως και αλλο θεμα για τον Akira.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.